Υπηρεσία ιατρικού ραντεβού 1535 & άλλες ιστορίες τεχνολογίας… 1535 Μedical appointment service & other technology stories….


Υποστηρίζω ένθερμα την εισαγωγή τεχνολογίας στην υγεία, γιατί πιστεύω ότι όχι μόνον μπορεί να προσφέρει  τεχνικά καλίτερες υπηρεσίες υγείας, αλλά και να μειώσει τη γραφειοκρατία, το κόστος, τα λάθη…

Γι’αυτό υποστηρίζω το 1535, που επιτρέπει να κλείσεις ένα ιατρικό ραντεβού, παρά τις εμφανείς αδυναμίες  που έχει η υπηρεσία αυτή (περιορισμένο πακέτο ερωτήσεων/απαντήσεων, αδυναμία επιλογής ημ/νίας &  χρόνου ιατρικού ραντεβού, κ.ά.).  Το έχω χρησιμοποιήσει κατά καιρούς, άλλοτε με μεγαλύτερη και άλλοτε με μικρότερη ανταπόκριση στις ανάγκες κλεισίματος ραντεβού, αλλά μετά τη χθεσινή εμπειρία μάλλον θα αναθεωρήσω…

Τη περασμένη εβδομάδα έκλεισα μέσω του 1535 απογευματινό ραντεβού σε μεγάλο πανεπιστημιακό νοσοκομείο με γιατρό ειδικότητας για χθές στις 15.40μ.μ. Επειδή το σύστημα δεν επιτρέπει επιλογή ώρας, ξανατηλεφώνησα και ζήτησα μέσω της λειτουργίας «τροποποίηση» να μεταθέσω την ώρα του ραντεβού για αργότερα. Ο υπάλληλος, με τον οποίο με συνέδεσε το σύστημα, μου δήλωσε ότι η αλλαγή ώρας είναι αδύνατη, διότι ορίζεται αυτόματα σε απόλυτη χρονονολογική σειρά. Του εξήγησα ότι στις 15.40μμ. είναι εργάσιμη ώρα και είναι δύσκολο οι εργαζόμενοι να πάρουν άδεια από την εργασία τους και του υπενθύμισα ότι πρίν ένα χρόνο συναδελφός του με βοήθησε να μεταθέσω τον χρόνο του ραντεβού. Τέλος, αφού επέμενε ότι δεν είναι δυνατή καμμία αλλαγή, διότι όλα τα διαθέσιμα ραντεβού της ημέρας ήταν κλεισμένα, αποφάσισα να τηρήσω το ραντεβού.

Εφθασα εγκαίρως στο νοσοκομείο, και αφού ρώτησα 4-5 εργαζόμενους, βρήκα που είναι το γραφείο του γιατρού (το 1535 δεν δίνει πληροφορίες για το πού δέχεται  ο γιατρός), αλλά η πόρτα ήταν κλειδωμένη και δεν υπήρχε κανένας άλλος ασθενής (παρά το ότι ο υπάλληλος στο 1535 με είχε βεβαιώσει ότι ήταν κλεισμένα όλα τα χθεσινά ραντεβού).

Πήγα στο γραφείο των γιατρών, όπου μια γιατρός, αφού μου είπε ότι ο γιατρός είχε ήδη φύγει και ότι κανονικά εξετάζει σε άλλο παρακείμενο κτίριο, δέχθηκε να τον πάρει στο κινητό για να τον ρωτήσει που εξετάζει. Η απάντηση ήταν ότι έχει φύγει, αλλά θα επέστρεφε στο νοσοκομείο.

Είχε περάσει ήδη μια ώρα αναμονής και επειδή είχαν φύγει όλοι οι γιατροί, σκέφθηκα να ζητήσω από τη προϊσταμένη της κλινικής του, να του τηλεφωνήσει για να μάθω  αν έρχεται και σε πόση ώρα. Εξανέστη λέγοντας ότι δε μπορεί να ενοχλήσει το γιατρό, και βέβαια δεν είχε απάντηση στο ότι δουλειά των γιατρών είναι να «ενοχλούνται» από τους ασθενείς και ότι τέλος ο γιατρός έχει δημιουργήσει το  πρόβλημα και οφείλει να προτείνει πως μπορεί να το διορθώσει.

Μετά απευθύνθηκα στο ταμείο και ζήτησα από την υπάλληλο να τηλεφωνήσει στο γιατρό αν θα έρθει και πότε.  Τέλος μετά από λίγο εμφανίστηκε ο γιατρός, ζήτησε συγγνώμη για την καθυστέρηση και εξήγησε ότι από το 1535 τον ενημέρωσαν ότι δεν είχε κανένα ραντεβού, διότι  μου είχαν τηλεφωνήσει και δεν πήραν απάντηση.

Μετά από τα ανωτέρω, αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος να απαντήσει στα εξής:

  1. Πώς γίνεται η ενημέρωση των γιατρών για τα ραντεβού τους;
  2. Με ποια λογική το ότι  ο υπάλληλος της υπηρεσίας 1535 δεν βρήκε στο τηλέφωνο τον ασθενή,  σημαίνει ότι δεν ισχύει το ραντεβού που έχει κλείσει;
  3. Γιατί δεν μπορεί ο ασθενής να ορίσει την ημερομηνία και την ώρα του ιατρικού του ραντεβού; Είναι δυνατόν στις σημερινές συνθήκες εργασίας να παίρνουν άδεια οι υπάλληλοι του ιδ. Τομέα (για το δημόσιο δε γνωρίζω…)
  4. Γιατί το 1535 δεν ενημερώνει για τον τόπο του ιατρικού ραντεβού; Τα νοσοκομεία είναι τεράστια κτίρια και είναι δύσκολο για τον ασθενή που πηγαίνει για πρώτη φορά να βρεί εύκολα το γραφείο του γιατρού του.  Αφού ρώτησα πέντε άτομα βρήκα ότι ο συγκεκριμένος γιατρός εξέταζε σε γραφείο ημιορόφου (χωρίς όνομα στη πόρτα….)
  5. Γιατί ο υπάλληλος της λειτουργίας «τροποποίηση» ισχυρίσθηκε ψευδώς ότι όλα τα ραντεβού για χθές 20.6.12 ήταν κλεισμένα, όταν ήμουν το μοναδικό ραντεβού; Επιτρέπεται να ψεύδονται οι δημόσιοι υπάλληλοι κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους;
  6. Γιατί θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι ο ασθενής που τηλεφωνεί στο 1535 γνωρίζει τη δομή των υπηρεσιών του νοσοκομείου που τον ενδιαφέρει? Η φωνητική υπηρεσία δεν αναγνωρίζει οτιδήποτε άλλο..

Ποιες είναι οι δικές σας εμπειρίες από το 1535; Καλές ή κακές; Ισως μερικοί ισχυρισθούν ότι ζητώ ψύλλους στ’άχυρα στο γενικό χαμό που επικρατεί στο χώρο της υγείας. ..και ότι θα έπρεπε να είμαι ευχαριστημένη αφού τελικά  ο γιατρός ήρθε, έστω και μετά από περισσότερο από μια ώρα…..

Αλλά δε μπορώ να δεχθώ άλλη μια φορά να θεωρείται ότι ο ασθενής είναι κάποιος αργόσχολος που μπορεί να περιμένει την εμφάνιση του γιατρού, ιδιαίτερα όταν έχει κλείσει συγκεκριμένο ραντεβού….Οπως ο γιατρός έχει απαίτηση να βρίσκεται ο ασθενής στην ώρα του στο ραντεβού και δεν τον δέχεται άν αργήσει (ναι, μου έχει συμβεί…) απαιτώ ο γιατρός και το σύστημα υγείας να σέβεται τον δικό μου χρόνο…

Α και κάτι άλλο… το απογευματινό ραντεβού κοστίζει 85 ευρώ. Γιατί; Όταν όλες οι αμοιβές έχουν υποστεί καθίζηση, γιατί ο εργαζόμενος και ο συνταξιούχος των 400-900 ευρώ, θα πρέπει να εξακολουθεί  πληρώνει  την προ μνημονίου αμοιβή των  85 ευρώ στο γιατρό του δημοσίου νοσοκομείου;  Δηλ.  με 1 έως 4 ημερομίσθια….

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Conference Blog

44th Annual Conference of the Society for Academic Primary Care • July 2015 • University of Oxford

One Health of a Life

Bringing patient realities to medical & health research

EAPC Blog

The Blog of the European Association of Palliative Care (onlus)

Minimally Disruptive Medicine

Effective care that fits!

Gray Connections

Perspectives on Lung Cancer, Brain Science, and Other Stuff

Π.Ε.Φ.Ν.Ι.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ

Corporate Rebels United

Movement to unite corporate rebels worldwide to ensure that true change happens virally

STweM

Healthcare is getting better

Health Care Social Media

Monitoring The Pulse Of Health Care Social Media

CancerGeek

Challenging the Status Quo in Healthcare and Industry

Health and Social Care

Research and policy analysis in health and social care

Fortune

Fortune 500 Daily & Breaking Business News

hcldr

Healthcare Leadership Blog

TechCrunch

Startup and Technology News

social for the people

government social media training

Αρέσει σε %d bloggers: